TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

2009-09-02

SemalaM aku dan Dia...

Semalam aku dan dia bersendirian di dalam bilik ini. Kami hanya ditemani sinaran lampu suram limpahan cahaya dari lampu meja aku. Aku mengalihkan pandangan ke luar jendela , melihat sorot cahaya lampu jalan di kejauhan. Hujan yang turun semakin lebat dan bunyi rintik hujan yang menghentam atap zink rumah menjadi satu irama yang syahdu serta menghiburkan. Hembusan angin malam yang menenami hujan amat dingin , dan aku amat suka dengan kesejukan itu. Aku kembali memandang kearahnya sambil tersenyum , ada sesuatu yang tercetus di fikiranku..."aku harus mulakan..atau saat itu akan pergi begitu saja dengan sia-sia"

Aku mengenggam erat dia , tak mahu aku lepaskan... aku goyangkan dia ke kiri dan kekanan , sesekali aku goyangkan ke atas dan ke bawah. Detik demi detik berlalu , kedinginan malam itu memberikan aku kekuatan dan semangat... Cantik ? aku masih belum puas seperti ada yang kurang , aku gosok dan sapu... nikmat! aku suka dengan hasilnya. Aku melepaskan dia dan biar dia terlentang di situ.

"cantik jugak lukisan aku ni... kena perbaiki lagi beberapa bahagian" bisikku sendiri .Aku biarkan pensel itu terlentang di situ... bersebelahan dengan pemadam yang aku gunakan untuk memadam tadi...

---------------------------

Woah! jangan pikir bebukan weih..hahaha
tapi memang betul , itu yang aku buwat smlm.. melukis! ala, taklah pandai sgt pun. cuma melakar-lakar beberapa watak yang aku cuba ilhamkan dari novel - novel dan komik / manga yang aku baca... kira praktis lah tu. Yup, kamurang bulihlah tinguk keadaan atas meja pc aku , mungkin bulih juga kira SOHO lah.. Small Office Home Office .. ada buku / novel / kamus / majalah / komik dan manga serta beberapa barang koleksi aku.

kat Pc aku , kamurang bleh nampak ada wallpaper District 9. Di atas meja ada Utopia edisi 162 , kertas , pensel , dan pemadam ntuk melukis serta lain2 barang..korang boleh gak nengok lah apa yg ada.
Yup, aku sekarang nengah melayan baca koleksi cerita pendek karya Stephen King dalam Nightmares & Dreamscapes. Aku baru selesai baca Dolan's Cadillac dan baru mula membaca The End Of The Whole Mess , dan ada lebih kurang 20 lagi cerita pendek dalam buku ni. Lenggok bahasa Inggeris yang si Stephen ni pakai memang awesome lah , dekat di hati pembaca , sempoi dan siap ada curse2 lagi , kira macam perbualan harian tu, tapi kalau novel atau karya kita camtu..rasanya tak ada yang support, kena maki ada! opss.. bukan tak ada ya , ada jugak tapi mesej politik yang byk sangat ... dan sebab baca cerita si Stephen ni lah yang buwat aku ada kamus tebal bagaks kat atas meja tu.. sila tengok gambo yang atas-atas yeak.. ala , english aku berterabur , ntuk mengimprovekan diri , kenalah buat camni... hahaha ...

sebahagian dari koleksi komik , ni yg ada kat tepi meja , sebab baru beli dalam beberapa bulan lepas dan yg terkini... tu yg kat tepi meja tu.. lain-lain koleksi komik , nun di bawah tangga , banyak lagi woooo! mak..jangan marah aaa... bila hitung kira duit yg digunapakai ntuk komik / buku / novel..fulamak...banyak...siut! bleh buat deposit kereta...hahaha...dan kamurang bleh nampak juga koleksi barang2 yg aku kumpul tu kat tepi tu... kereta Ferrari dan tin - Tin Cola dan kalau kamurang bleh nampak , ada patung Fox Mulder aka X Files Agent kat blakang2 tu.. hadiah dari GempakStarz satu ketika dulu , aku pun tak ingat ntuk pertandingan apa...

dan kalau korang perasaan , ada buku ngan tajuk 'Handbook of Firearms and Ballistic" di atas meja tu. Eh , jangan kamurang ingat aku terrorist ...sudah! Aku pinjam dari library jabatan sebagai rujukan ntuk 'projek' aku... jeng jeng jeng... projek apa? jual senjata haram ? seludup senjata api ? wooooo... kena masuk ISA aku karang.. hehehe... aku blum bleh ckp, kena siap dulu, baru bleh bagi tau...

panjang jugak aku membebel dalam blog kali ni... dah tu cerita pasal diri sendiri plak.. tak kesahlah , tapi... perkata aku jadikan ini satu TAG..hahaha

TAG - SILA AMek GamBo Meja Kerja / Study Korang dan ceritalah tentang meja korang tu..
dan orang bertuah ( erk...bertuah kah mereka? )

2. Che Liza Razak di http://www.lizarazak.com

yup , 6 yang bertuah...hahaha
tapi geng , ni bukan paksaan bah , kalau rasa2 malas... kasi limpas sija aa..
sia sija mau tinguk meja kamurang bah... hehehe
kalau rajin..kasi tag lagi urang lain...

27 KomeN pada :“ SemalaM aku dan Dia... ”

eh~

dulu ku pernah buat~

ambik gambar dulu belh?

skang takde meja~

ku online atas katil~

zara dgn aku same la remy adoiiii ko ni...aku ni dala misekin takde meje..ape kate ko belikan aku meje jename tesco choice =)

yela2 nnt kalau aku free aku buat ..

anyway yang paling menarik kat atas tu..kan aku suke buku stephen king, dan juga aku suke susunan dictionary ko, yang membuat kan aku terujaaa~

sebab kalau aku bace buku stephen king, dictionary kene ade seblah aku! hahahaahah besela english tak berape nak betul kan heheh ehem ehem

best sangat ke novel tu wei?kalo best, aku nak gak buy!!!sure kamus aku lagi tebal ni wei.kahkahkah

susah tag ni
meja berpuaka
nasib baik tak kenal lagi masa kuar tag
hahaha

Zara~ ku pernah tgok yg ko buwat papan kenyatan dan meja mu yg berserabut dulu nga nnota2 kuliah dan jadual kelas kan..hahaha

NeoRuL~ ala.. ikut jer mcm Zara ..amek gambo katilll..hahaha, its okes bah... no hal, yup serius weih , kadang2 sepatah haram aku tak paham ayat dia.. kena lah membelek kitab al-kamus... hahaha

LiZZ~ yg ni koleksi cerita pendek dia... ada lebih kurang 22 cerita dalam tu.. best gak lah..saiko sket.. hehehe.. oit, mau beli kamus pun mahal beb...

NoorlaiLa~ hehehe..sib baik.. tapi kalau mau , siarkan jak gambo meja berpuaka itu..mau gak ditinguk kepuakaan nya.. manatau ada puaka baiek punya..hahaha...salam pekenalan alam blog

haha remy, bape hingget ko beli novel ek..aku lame dah tak beli ni..sebab takde mase nak bace..kdg2 aku beli, tapi aku buat hiasa jer..beli tahun 2008, 2009 baru aku bace. hehehe...

dictinary buruk tu memang banyak membantu kan..yang kecik yanga ats sekali tu hugaga..best ke cite district 9? aku download nak dekat seminggu ni baru 76%..sabar3...

NeoruL~sama lah, kadang aku kena carik time yg sesuai ntuk baca..baru feel tu best sket..

yup, kamus aku yg satu ni rabak dah, kat bwh tu yg tebal2 kira mcm tambahan lagi lah ...
District 9 pada pendapat aku..best gak..kalau ko minat sai fai..sure minat lah.. ada elemen drama n sedih.. fuh...

neorul~ adei ..aku tak menjawab soalan.. yg ni aku beli di kedai buku Harris di 1 Borneo , Rm 34.90 diskaun klu ada member kad.. Rm 30 kalu tak silap...

lawa workstation kamu dik.....

first time masuk sini...
aku nk main teka2 la skit...
bole?
hm...
dari sudut bacaan aku pasal entry ni..
aku dapat agak...
yg penulis ni..
seorg lelaki..
dan masih lg budak sekola?
haha...
klau salah jgn marah...

AzaH~ alamak Azah , yup, saya seorang lelaki, tapi masi dak skolah..oh my... hehehe, dah bleh jadik bapak budak dah ni.. tak marah...

haha...
dah komik penuh, ingatkan budak sekolah..
rupanya bapak budak sekolah...
haha....

Kena tag juga.. tak pe malam ni I snap pic. Meja yg cam bukan meja hehehee..anyway, I love Stephen King too

AZah~ hehehe..jiwa masih rumaja.. belum berkahwen dan belum ber anak.. ken bg penjelasan karang jatuh saham ..hahaha

c.AlV.B~
hahaha... meja bukan meja.. camana tu? kenan tunggu mlm ni la kan.. nak tengok meja orang

hahaha

takut saham jatuh ke
*wink*

bah... nanti ku buat ya... hee

Adry @ http://www.adrysabry.com

meje 2 bru kmas tyme nk amek gmbar kan??
hahaha

Cinta Jihad~ hahaha... tak pepasal gf tarik hidung karang..

Adry~ Boleh bah kalau bro..

Ilham~huhuhu..teda kah ko nampak kesemakan itu? kalau nak kemas, aku bagi kosong meja..hahaha

SiZukA~ ahaks.. nampak gak ka my drawing tu ?... belum lulus lagi tu..hehehe

pesal lebih hiburan dri pelajaran tuh?
hehe

PiQAh~
hehehe..sebab itulah pelajaran aku..ahaks, ku bukan student lagi dah, cuma menstudentkan diri dengan benda2 camtu...tajamkan skill

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin