TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

  • Sukar Tapi Aku Cuba - Sudah Februari ! Wah… sebulan telah berlalu ditahun 2017. Apa sudah yang aku dapat capai dan buat dalam tempoh sebulan tu? Kalau ikut senarai yang aku buat...
    6 months ago

2009-08-02

Sampai Bila ?

Salam , wah... mula lagi aku... sampai bila- bila pun , rasanya masalah ni takkan pernah berhenti secara total... mungkin susah untuk terus hilangkan , tapi mungkin kita boleh bermula dengan kurangkan... Tengok gambar di atas tu , sekali imbas , tengok bebunga tu , pantai dan latar belakang yang chantek..fulamak..mengancam lah... tapi hakikatnya...


sampai bila lah nak terus macam ni... apa kata kalau rumah sendiri yang kotor macam tu? Nak tunggu datang tetamu baru nak bersihkan , tipikal !... Macam yang pernah aku tulis sebelum ni , bila sampah itu akhirnya yang memberikan masalah seperti banjir , penyakit dan kecederaan barulah nak cari orang untuk disalahkan... saling tuduh menuduh.

apa - apa pun , mulakan dari diri sendiri... beri contoh yang baik kepada anak-anak ... rakan , kawan dan orang ramai... pesanan yang paling best aku rasa ntuk disampaikan kali ni

"kita hidup di atas dunia , bukan dunia hidup atas kita"
sampai masa kita di bawah dunia , waktu tu, biarlah sampah jadi 'pengubur kita'... mau?"

5 KomeN pada :“ Sampai Bila ? ”

Eh????? di mana ni???? Kotornyaaaaaaaaaaaa........ sedihhhhhhh!!! Kejammmmm!!!!

kenapa makin teruk tu ging? adedeh.,..bikin malu lah nie

Cath~ sana taman awam teluk likas tu.. adedeh...sedih sia tinguk....

Kong~tu yang sa cuba sampaikan , akhirnya siapa yang ke-malu-an.. kita jua... mungkin mau kuatkuasa satu undang-undang atau sistem automatik... buat pemantauan melalui satelit , buang sampah jak terus kena renjatan elektrik... hahaha...

adede....
sedih juga sy tinguk tu tmpat.....
cantik saja tu yayasan punya bangunan..
tapi tu pantai...
adei,kick sungguh!

DAN~ ya bah DAN , tak tau camana lagi mau kasi peringatan dan nasihat utk 'kita' ni... mungkin mau kena cam cerita Tsunami yg Jepun tu ataupun mcm cerita 2012 tu... baru kali mau insaf... adeiii

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin