TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

  • Sukar Tapi Aku Cuba - Sudah Februari ! Wah… sebulan telah berlalu ditahun 2017. Apa sudah yang aku dapat capai dan buat dalam tempoh sebulan tu? Kalau ikut senarai yang aku buat...
    4 months ago

2008-06-06

HARGA MINYAK NAIK

harga Minyak NAIK!


Alamak , mungkin aku dah sedikit terlewat ngan isu ni. Yup, kenaikan sebanyak lebih kurang 80sen ni bukan lagi sedikit sebanyak memberi impak, tetapi terus memberi kejutan tahap super. Mengikut rata - rata pandangan pengguna yang menjangka , kenaikan akan bermula se awal bulan Ogos nanti. Tetapi malangnya , jangkaan kita semua meleset.

Kalau kamurang rajin , cuba baca entri oleh TUN DR MAHATHIR di blognya... best gak penjelasan dan idea beliau...

Sememangnya , kenaikan harga memang tak dapat dibendung lagi. Kenaikan harga bahan mentah ini di pasaran dunia yang turut meningkat turut 'menjerut' kerajaan untuk membuat keputusan yang drastik. TAPI... macam masih mahal bah Bos...



Gambar dari Berita Harian

Reaksi rantai selepas kenaikan harga minyak ni memang payah nak dibendung. Harga barang barang dan perkhidmatan akan meningkat dan secara automatiknya kos sara hidup meningkat. Babai diucapkan sama itu RCH ( nasib baik durang pun tengah wat renovation ) ... babai diucapkan kepada Big Mac... Babai diucapkan kepada baju baru ( tapi nanti raya aku beli jua... hehehe) babai diucapkan kepada JALAN JALAN ( tapi aku mau jalan jugak !... tapi kuranglah) ...

PENYELESAIAN AKU

1. Aku cadang mo beli beskal - aku pi keja nek beskal ( sambil pi keja , sambil eksesais) hehehe

0 KomeN pada :“ HARGA MINYAK NAIK ”

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin