TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

2008-02-16

JALAN-JALAN KE SEPILOK

06.02.2008

round about yang menyambut kedatangan kitaorang
Senang jugaklah untuk Pelancong nak lawat tempat neh...

Selamat Datang ke Sepilok !

Perjalanan kitaorang kali ni bukanlah untuk suka-suka dan bukan jugak percutian yang dirancang, tapi sebahagian dari tugas , bila Minister kitaorang datang untuk wat Mesyuarat kat Sandakan dia wat skali visit ntuk ke Sepilok , Labuk Bay ProbosCis Monkey Sanctuary dan Lembah Danum...
Fuh kira padat gaklah, dan trip ni semua termasuklah skali waktu cuti ari tu... tak kesahlah...

Tempat eksklusif untuk meMonyet makan....
Nice view... hehehe

okes, cerita tentang Sepilok plak. Seperti yang orang kenali, Sepilok ni adalah tempat atau pusat Pemuliharaan Orang Utan. Aku Gembira n happy sesangat lah pergi tempat ni. Aku pernah pi gak Sepilok ni, tapi seingat aku, yang paling last, masa umur aku 6 atau 7 tahun... Waktu tu keluarga kitaorang memang tinggal Sandakan... Wah, almost 18 tahun dah aku tak ke sini... huhuhu
wah, brader sorang ni... makan sesorang nampak...
sure nunggu date neh..hehehe

Sesampainya kat sana, kitaorang tiba pada waktu yang tepat... Waktu untuk orang Utan dan me Monyet yang lain diberi Makan. Kiranya waktu Lunch dorang lah... Ramailah pelancong dari dalam dan luar negara yang tengok 'pakcik-pakcik' yang bergayut neh... Bukan men lagiks dorang menunjukkan bakat dan skill dorang... hehehe

yaiks, pakcik seekor neh, lalu bebetul kat depan aku
dengan selambanya dia panjat pokok kat tetengah orang ramai tu
cayalah... gaya memeluk pokok yang macho...

Aku mengGambo Awang yang jugak nengah menGambo...
Cuba korang nengok tourist tu... rasanya cam still teenagers tu
huhuhu... kalu aku loaded... aku pun nak travel lah...

tak boleh tidak, aku kena plan ntuk wat sesi jejalan ke sini lagik skali... bukan atas urusan keja, tapi untuk mencuci mata dan mendekati alam... hahaha... kan Budakhutan... okes, jadik wat masa ni, korang nengoklah gegambo yang aku dah amek... jangan jeles yeak...

Adeks sorang neh, baru dalam 8 bulan kalu tak silap
masih dalam proses latihan untuk menggayutkan diri
laa... betul la... trainer dia yang bagitau...

err... ni bukan orang Utan yeak...
ni BudakHutan... hehehe

'pakcik-pakcik' ... tunggu tau... nanti budakhutan datang balik... hehehe
yeah... itulah Post kali ni untuk lawatan Ke SepiloK... fuh...
aku amat suka ngan suasana kehijauan dan keindahan flora dan fauna neh...
jumpa lagik next post...

1 KomeN: pada :“ JALAN-JALAN KE SEPILOK ”

This comment has been removed by the author.

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin