TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

2008-02-19

BUDAKHUTAN TINGGAL DI LEMBAH DANUM

PART 1
This is my trip to BORNEO RAINFOREST LODGE at DANUM VALLEY...

Kalau ada dalam seminggu kat sini, baru bleh habis semua trail neh... aper bleh buwat.. masa terhad... ni pun kena sponsor...huhuhu
aSSalamualaiKum..
wah... sambutan yang amat menggalakkan kat blog neh, ramai gak yang lawat, tapi tak tinggalkan komen n ulasan plak... huhuhu ( ades, camna nak komen, kebanyakan yang pi melawat dari outer , for sure tak paham apa yang aku bebelkan kat sini ) hahaha
tak apalah, karang aku cuba try test dedicate kan satu post yang bleh dorang baca... ( ahakz, English pun masih terbalik neh )... tapi tak kesahlah... sambung cerita pengembaraan BudakHutaN neh...

07.02.2008 - BORNEO RAInFOREST LODGE - Danum Valley

yaiks, dengan al-kisahnya kitaorang berangkat ke TAWAU...
dari Aport Tawau, kitaorang nek Segeromboloan kereta yang disediakan untuk berangkat ke Lembah Danum. Kitaorang dah jugak dimaklumkan bahawa perjalanan ke Lembah Danum, kira tahap mencabar jugaklah... 77km dari simpang Jalan Besar ke Lembah Danum... Jalan yang disediakan bukannya Aspal dan berkilat, tapi jalan Lori Balak... fulamaks... berombak..
Sempat jugak aku bangun dan tido sebanyak tiga kali... almost 2 jam barulah sampai... (adus...sakiet pinggang)

aku bawak 2 kamera... so kamera yang aku pakai ntuk amek gambo sendiri neh aku timerkan... kesian...

korang nampak ular tak?

Sesampainya kat sana, kitaorang dihidangkan dengan refreshment ( jus n mee goreng) ngan tuala kecik basah ntuk lap muka dan segarkan diri... Brader yang in-charge hari tu ntuk bagi info tentang aktiviti2 yang akan kitaorang buwat... abes jak sesi taklimat, memasing menuju ke bilik untuk merehatkan diri... penat tu!

mee Goreng yang aku makan... Nyum nyum...
berlatar belakangkan Minister kitaorang..

Tapi aku tak lengahkan masa... aku klik...klik...klik dan snap..snap..snap... peluang ntuk ke sini tak aku sesiakan dengan mengambil sebanyak mungkin gambo... hehehe...

Korang seharusnya cuba yang ini...!

Bila dah dalam sejam camtu, kitaorang dibawa melawat ke Kanopi Walk plak... atas pokok wooo... tinggi wooo... sesambil jalan tu , aku sempat gak cerita ngan guide, Vivian ( kalu x silap gtulah ejaan namanya... eh..lelakilah) dia ngan bos dia sorang laie... dia khabarkan pada aku, Canopy Walk neh, disiapkan hanya oleh 6 orang pakar... fulamaks!


Balkoni Bilik... menghadap sungai yang mengalir ... fuh...

Setelah selesai, memasing pun balik ke bilik untuk berehat dan wat apa yang patut... dan seterusnya bersiap untuk makan malam... Makan malam Buffet... fuh... melantak lah... aku join geng Driver2...hehehe sesambil wat lawak kitaorang membaham apa yang ada...


Lepas sesi makan plak... kitaorang ikut night Safari... fuh... kat tengah hutan camni... best sungguh.. ni lah yang BudakhUtan suka neh... hehehe... Sepanjang Trip kitaorang berpeluang nengok flying fox , kancil , rusa , and sekor binatang comel yang mata besar tuh... huhuhu... oh yeak... lupa nak bagi tau, sepanjang perjalanan d way ke sini, aku nengok banyak tompokan najis gajah... tapi malangnya kitaorang tak sempat ketemu.... huhuhu


sebaliknya dari Night Safari... balik bilik ... wah.... zZZZzzzzZ...
esoknya trip lain plak... ades... karang aku story

2 KomeN pada :“ BUDAKHUTAN TINGGAL DI LEMBAH DANUM ”

budak hutan, jeles nya sy.dulu sia ni green tourist guide, ada jg lah jalan sana sini skettt.tp kalau tinguk gambar2 yg ko post di sini teringat pula memori daun pisang sy.anyway, nice blog, nice entry, nice pictures...

Wah...Urg Kita dulu kau jadik gren tourist guide? siuk tu... hehehe... bulih lah ko jadi guide sia lain kali neh...

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin