TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

2008-01-10

Selamat TahuN Baru ~1 Muharram 1429H

AWAL MUHARRAM 1429H


Assalamualaikum dan salam Maal Hijrah... salam 5Y8M (ahakz)

(sms yang aku dapat , dan aku olah sesikit)
"Mari Kita renung sejenak... penerbangan terakhir kita bukan dengan pesawat Airbus / Jet Peribadi Kelas VIP , tapi KERANDA yang diusung beberapa manusia yang menjadi rodanya , bekal kita bukan WANG & HARTA , tapi AMAL dan IBADAH , baju yang kita pakai bukan jenama terkenal , tapi kain KAPAN , yang melayani kita bukan PRAMUGARI , tetapi Munkar & NAnKir , pendaratan kita bukan ke pusat PerAnginan Mewah taraf 5 bintang, tapi KUBUR... passport kita bukan antarabangsa , tapi ISLAM, Visa kita bukan hanya 5 tahun... tapi selamanya....tempat tidur kita yang terakhir bukan tilam empuk, tapi tanah... kerana akhirnya ...ke situ jua kita kembali.."

wah, pesanan yang menusuk kalbu.. di tahun baru ni.. insaf..insaf...

dan untuk yang bukan MUSLIM , tidak bermakna dilupakan, kita hidup dalam suasana HARMONI kerana semua agama dan kepercayaan tidak menaja keganasan...

okes, itu dia pesanan Sosial untuk hari ini... hahaha, hari ni aku duk terperap kat rumah , sambil membuwat dan menyiapkan beberapa perkara yang perlu diselesaikan... tapi sesambil tu , aku around around the net for a while... uiks, e-speaking tuh...
Masa aku nengah surf tadi , aku tergerak plak hati nak tau status PAYPAL bagi pengguna2 nya kat Malaysia ni... FULAMAKZ! aku ketinggalan! menurut sumber - sumber yang aku baca tu (ala-korang bleh buka paypal), dah boleh withdraw PAYPAL guna debit card yang ada VISA atau MASTERCARD... huhuhu... dan aku masih mencari sumber - sumber yang pernah buat transaksi dan berjaya... bayawakas sungguh! dah ramai gak yang buat camtu. Aku pun nak cuba gak nanti... OPPortunity neh... dulu aku biarkan jak PAYPAl , sebab nak guna kredit kad / atau kena ada US Account... tapi sekarang dah ada berita baiek... sesapa yang ada lebih info, bleh lah kongsi... ahakz...

i'll update next time.... need to Digg n digg some more

anyway... have a greaT day!

0 KomeN pada :“ Selamat TahuN Baru ~1 Muharram 1429H ”

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin