TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

  • Sukar Tapi Aku Cuba - Sudah Februari ! Wah… sebulan telah berlalu ditahun 2017. Apa sudah yang aku dapat capai dan buat dalam tempoh sebulan tu? Kalau ikut senarai yang aku buat...
    6 months ago

2010-03-22

'picit' dan lari ! ~ kes Tuaran

"eh! kenapa ko picit - picit di sini aaa?! bikin malu bah!"
"atukui ! besar juga tu ko punya... bulih saya cuba try test pegang kah?"
"ai... kau main subuk-subuk ka tu tanakwagu? "
"nah kan... lepas dia picit-picit, terus lari... tambirang betul!"

weih! ... hahaha, inilah salah satu aktiviti rutin yang akan aku buat , picit dan lari. Seronok beb!
dan kes pada minggu lalu ialah Tamu Tuaran. Yup, sebelum berangkat ke rumah pengantin selepas Zohor , pagi tu aku merajinkan diri ke Tamu Tuaran. Berbekalkan persenjataan D90 aku 'menembak' dan memicit dengan penuh berahi... eh...

"Pisang pakcik tak ada plastik lah!"
Aku sengaja skodeng, kalau-kalau ada straw atau plastik yang digunakan sebagai bahan untuk menyedapkan dan menggaringkan pisang goreng tu... setakat ni..tak nampak pun...

"Aku rasa teknik penyamaran kita belum terbongkar... Misi harus dijalankan!" makcik berbaju kurung hijau berbisik perlahan dengan sekutunya...
"Farid Kamil dengan Diana Danielle tu, ada apa-apa kah dorang tu aaa?" sambil menutup mulutnya, makcik berbaju kurung putih mencelah.
"Eh,kamurang ni...fokus bah!" bentak makcik yang bertuala biru di atas kepala

ahaks... komplot rahsia durang ni.... hehehe...

"ai... limpas saja kamurang?..beli lah bah"

Cacat + Simpati + Sedih + belas = Sedekah

aku lapar la plak.... nyaman!

"makcik...saya ada member kad, jadi...ni sayur bulih dapat diskaun ka?"
kalau bisnes jual sayur buat camni bleh ka tu aaa?

orang ramai berduyun-duyun ke tamu Tuaran... 40 minit dari Kota Kinabalu. Makanan tradisional, sayur-sayuran, ikan dan hasil laut , anyaman rotan, kuih-kuih dan macam-macam lagi boleh dapat disini... boleh tawar menawar bah... ~_^

"hello bos! kita punya cakui tidak laku ooo, saya rasa aaa, mau kasi tukar warna pergi kaler merah, baru banyak ong mari... hello... boss... hello!"

"goreng pun sodap..oh mak aiih!"

"haus amat... minum milo ping...fuh... nyaman!"

"aunty, ini ponti (pisang) berapa harga dia? saya mau angkat semua!"

"betul ka tidak ini gaman ooo..." getus hati kecil makcik itu...
------------------------
malu jugak sebenarnya bila nak mengangkat kamera, meng-zoom dan mengetik... kalau kena yang tak puas hati atau tak suka... mesti masam muka dan macam marah... tapi yang kewl dan kesukanan (sporting)... hahaha... baru siuk.. ahaks... atau mau kena tambah beli lens baru... zoom dari jauh sija.. ngehehe

Drama dan peristiwa dalam kehidupan seharian... pelbagai wajah, rupa dan sifat, itu yang membuatkan hidup bermakna... hargai kehidupan anda... ~_^

12 KomeN pada :“ 'picit' dan lari ! ~ kes Tuaran ”

Been so long didnt go to 'Tamu'..hehehe.. nampak camtik pla pemandangannya ya..hehee

wah...seronok tengok sayur2 hijau belaka..peria tu goreng dengan telur sedap tu..huhu

nice photo.... aku pun dah lama tak streetcandid....

terliur tgk kuih muih tu..jantung pisang pun ada...cantik2 gambar suasana kat sana.

Dui, tagambal sudara kawan sia. Na malu la dia ini. Napa bah kau inda bawa sia pigi sana?

tunggu la aku ada tu kamera gantung lehel.
hee

tunggu la aku ada itu kamera gantung lehel.hee

C.Alv.B~ pigi bah lawat2..hehehe

Kniedaz~peria goreng..eh, belum pernah rasa lah..sedap ker?

nalhuda~ya bah kan... bikin lapar eh tu kuih2...

Faiz~mana bah satu kawan ko ni aa? hehehe

Vidadari~pakai sija tu enpon bah sumandak..hahhaa

Chokio~ biasa2 jak bah tu...

beautiful photo.... terketawa juga aku baca cerita2 nya.... minum milo ping nyaman...hahaahhaha

Cath J~ ahaks , sis... di tuaran bah tu ~_^..hehehe... byk cerita di sebalik gambar ..

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin