TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

  • Sukar Tapi Aku Cuba - Sudah Februari ! Wah… sebulan telah berlalu ditahun 2017. Apa sudah yang aku dapat capai dan buat dalam tempoh sebulan tu? Kalau ikut senarai yang aku buat...
    4 months ago

2010-03-12

Kamek ke Sarawak ~2

Woooah... banyak perkara kena guna otak , so ruang capaian memori aku sedikit terhad kebelakangan ni. Natijahnya banyak perkara yang aku lupa dan 'cpu' tenat... so aku slalu shut down awal... hahaha... rasanya kena beli external hard disk ntuk sambung kat kepala... ahaks... merepek plak aku pepagi ni... orait sambung story mory kamek ke Kuching, Sarawak... banyak gamabr, maka aku kurang kan bebelan... hahaha

malam Sabtu hari tu kamiurang pun pigi lagilah merayau-rayau saaana Pasar Malam Satok... Harga? korang trylah tawar menawar...

makan ayam? kira nyaman gak rasanya...cam unik sket... sedappp beb! nyum

haaa... ni area gerai-gerai makan di pasar malam Satok tu... ramai urang... pelancong dari dalam dan luar negara membanjiri tempat ni... sebab bila dengar bahasa yang dipertuturkan bermacam-macam... siuk!

orang putih aka mat salleh yang baju kaler biru tu...fuh tinggi weih.. ada lalu seblah dia, rasa pendek plak aku... hahaha.... tinggikah aku? ades...

uncle dan aunty omputih yang ikut aku mengamek gambo dari atas jejantas...
" nice view eh honey... lovely"

dalam kesibukan dan keriuhan serta kemeriahan itu, ada la kelibat beberapa orang pengemis / orang susah yang memohon simpati orang ramai... serius, aku benda2 camni bleh menyentuh jiwa dan perasaan aku... ~_~ ...
pakcik ni menadah tangan sambil membaca ayat-ayat Al-Quran...
sedih + gembira + simpati + geram + kecewa ... itulah perasaan aku waktu tu...
pada pendapat aku, sepatutnya hal ehwal keagamaan tak boleh dicampur adukkan dalam urusan memohon simpati dan belas ehsan orang ramai... harap2 adalah orang Jabatan Kebajikan yang lalu lalang kat situ nampak dan ambil tindakan... bukan tindakan keras / menghalau... tapi membimbing dan menjaga mereka.. okes... cukup bab emosi... Cerita keesokan harinya plak...

bah.. kira wajib lah bah ni kan... kalau pigi Kuching mesti singgah pasar tamu di Satok ntuk beli ikan terubuk. Maka berduyun-duyunlah kami berangkat ke sana untuk memajak terubuk..hahaha... tapi aku tak beli...hikhikhik

kejam?

sesi tawar menawar dan pujuk memujuk... hahaha



aku tertarik ngan benda lain.. hahaha... model 4 patung watak manga-anime 'bleach' berharga RM85 dan boleh ditawar sehingga RM75...berbaloi atau tak? korang rasa ada tempat lain yang murah?... lebih 5 kali aku lalu dan skodeng ... setelah mentawaf dan berfikir panjang... aku tak beli pun... rasanya dengan RM 75 aku bleh belanja orang lain makan... makan lagi best... hahaha

seterusnya aktiviti lawatan ke Muzium Kuching... bawa kamera masuk kena bayar RM4...
disebabkan masa yang terhad, aku tak dapat baca semua benda2 didalam tu..ada gak amek gambo... karang aku upload di photoblog.. ahaks... siuk dan menarik... kamiurang terjumpa kucing2 yang comel dan kiut2... ~_^

kucing2 ni...comel kan... hahaha

yang ni lagilah comel... kucing jantan... ades!

fuh... abes ntuk entry kali ni... banyak gambo.. payah plak nak pilih... dan aku akhiri entry kali ni dengan gambar di atas tu... di Waterfront... chanteks!
bepikir aku ni, kalau di KK di manalah aaa aku mau kasi tunjuk kawan2 / pelancong tempat2 menarik... tempat makan siuk... kamurang ada idea?

8 KomeN pada :“ Kamek ke Sarawak ~2 ”

Should bring friends to Kinarut where budgetted Inn are offered. Sea view and aplenty of coconut drink to quench your thirst.
Sunset are beautiful too.

Lucu lah pula tengok gambar kucing jantan... ;-p

sempat kau main ukur2 tinggi di pasar yer..??? ;-p

rasa nak sebat2 je montot kucing2 parsi tu hahahaha ;) mmg best..dulu penah gak g pasar tani tu..seronok tgk orang ;) jakun.. heheh

besttttttttttttttttt

Kamu harus cari & rekemen bah tempat2 menarik di KK..saya mau ke sana ni..hehe..

Honey~ wah.. mau try juga nanti tu sis... ~_^

Cath J~kesian tu lucing jantan.. hahaha... ya, xtraordinary bah dia punya tinggi tu, mau terlanggar jak atap2 gerai tu... hahaha

Che Aina~ahaks... ko kejam ngan kucing..hahaha... ko dah penah pi kan... ~_^

Nurul~bah bulih tu kak... nanti saya mau buat entry2 khas utk urang mau melancong pi Sabah ni... ~_^

i love ur photos! pakai camera model pe?

cALVb~ tenkiu ..besa2 sija bah tu..

ayie~kamera nikon D90 .. baru belajar gak ni... ~_^

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin