TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

2010-02-12

Sayang..kita pi Melaka jom !

*amaran awal* banyak gambar kat bawah... dan entry panjang berjela, sila sediakan pop corn dan Coke satu botol untuk menjadi santapan sambil membaca. Aku harap korang tak tertidur di pertengahan cerita. Kalau ikut klasifikasi cerita, cerita ini tidak termasuk 18sx ataupun skandal awek / pakwe sebelah rumah korang... bukan jugak rekaan semata-mata.. realiti... hahaha...apa aku merapu ni!


Sayang...kita pi Melaka jom !

Perjalanan bermula dengan menaiki bas dari ibupejabat ntuk ke Melaka. Ades, time nak pi tu perut memulas tul! so aku dan mr.Manggai sedikit terlewat , sib baik dorang tunggu... hahaha. Sesampai jak kat bas, ramai dah orang... terlambat? malu weih...

Pck Abu menjadi pemandu bas kitaorang hari tu. Serius! aku kecut bila tengok kereta2 di lebuhraya tu dipandu dengan laju semahu-mahunya dah tu dekat beb. Patutlah bila keluar berita tentang kemalangan asyik meragut nyawa jak... fuh... Alhamdulillah, pak Abu memandu dengan berhemah dan kitaorang selamat sampai ke Melaka. Kitaorang menginap di Hotel King yang menghadap Hospital Pantai...


Kursus berjalan dengan lancar di hari pertama dan seterusnya. Benda baru, so , aku amat teruja ntuk belajar. Kelas dari pagi dan ada kelas malam sampai pukul 1030mlm camtu...Terima kasih ntuk tenaga pengajar dan kawan2 sekursus yang siuk dan sporting...hahaha.

Tak payah cerita panjang aa pasal kursus ni... boring plak karang...hikhikhik. Cerita skandal? tak ada beb... walaupun awek berbaju ungu itu kiut dan bleh meruntun jiwa, aku tak rapuh..hahaha...eh.semua makcik / kakak / puan yang ada kat situ lawa n anggun la... terutama skali si BB...ahaks, leks ko B... dorang menyakat bukan alang2... geli hati dan senyum jak aku.. layan...
*jejaka-jejaka macho* tapi..aku jugak yang tembam... adei!

Sepanjang tempoh kursus, ada gak la jalan2 , sebelah malam tu, nek bas... round2 dan singgah kat tepi pantai, pegi fun fair dan hari terakhir tu, kitaorang pi Perigi Hang Tuah dan Bandar hilir. Sewaktu kat perigi Hang Tuah tu, aku teramat suka dengan Sejarah ni, tapi tempat tu macam tak terjaga sangat. Macam ada yang tak kena...


Then pi satu pasar / gerai2 dekat bandar hilir untuk pegi membeli ole-ole ntuk dibawa balik. Fuh, banyak gak aku beli, baju, keychain, keris, miniatur samurai...fuh... kurang2 habis dalam RM150...hahaha. sandi eh... oh ya, sehari sebelum tu, sempat beli Belacan bakar Melaka ntuk bawa balik, setakat ni belum rasa lagi... ~_^ dah rasa nanti baru bleh komen... gambar belacan tu ada dalam fesbuk aku.. hehehe

Tak banyak tempat yang dapat singgah pun dengan masa yang terhad. Anyway, aku gumbira tak terkata. Tapi satu benda yang aku risau, aku nampak sangat berisi dan tembam...alamak! azam tahun ni nak kurangkan berat badanlah... huhuhu
Pak Abu (HQ) dan En.Malik (Melaka) ...

En.Saiful , Pn.Sabariah dan aku... sekali lagik..tembamnya aku...adus!
-----------------------------------
Ahaks, tak panjang berjela pun sket jak... ringkas seringkas yang boleh dah ni...
Kali terakhir aku ke Melaka tahun 1992 agaknya. Waktu tu aku tinggal dan sekolah kat Setapak, WP Kuala Lumpur. Sungguh, aku memang tak puas. Kalau boleh memang nak pi semua tempat2 bersejarah dan menarik di Melaka tu. Insya Allah ada rezeki, di lain kali boleh lawat lagi... (~_^)

11 KomeN pada :“ Sayang..kita pi Melaka jom ! ”

hahah ko ni..kot ye pon takyah la mention 18kali yang ko tu chubby do..haha orang lain perasan kot. ;)

ok jer arr tuu..takyah la diet2 weh..;p

apekejadah yang ko beli sampai RM150 tu? waahahaha shopping sakan seh! eh tak masuk kapal tu ke? best gak la dalam tu..;)

Che Neorul~hahaha... ntuk memotivasikan diri tu...~_^ kena kurangkan berat badan, nak slim melim cam che Neorul..hikhikhik

beli tshirt, keychain, keris2 dan sewaktu dengannya... hahaha

tak dapat masuk kapal la beb, not enuf time...

nex time ko bawak aku yeak..

mana gambar dgn Neo?

aku nak tinguk jua~

Zara~ ahaks... nantikan dalam entry selanjutnya... ni story awal2 sebelum pertemuan itu..hahaha

dulu-dulu kalu sia teringin mau pigi Melaka sia drive sendiri jak dari KL tapi sekarang kalu mau pigi sana dui punya mahal hehehe tepaksa mau kumpul usin dulu baru buli sampai

cantik efek .

Uncle Greg~wah..dulu ongkol di KL ka? uina..siuk tu eh.. bulih jalan2 kan..

Cath J~ Thanx sis ~_^

sia pernah masuk kapal itu sekali bah saja,rasanya kapal tu sorang dewasa sepoloh rengget..kanak2 5 rengget,siuk ah ;)

sia mana ada slim bah.haha..
nak try cakap tak reti juga ckp..memalukan **tutup mata hidung telinga **

Che Neorul~ speaking ko ni.. hahaha. next time sure aku nak nek kapal tu..

Slim bah ko tu...
wawa lagi..
*beb..aku tolong promotekan ko ni..so upah jgn lupa bank in ke bank aku..hahaha

cisdale...ko gelakkan aku speaking?

banyak kali tau aku try..takpe..kat sekolah aku ade sorang cikgu awek sabah..nnt aku praktis dgn beliau..!

nak bank in takde hal..aku bank in kan pasir..leh ko wat istana pasir sok..takyah caik rumah dah hahah

Che Neorul~ tak gelak lah beb.. cuma lucu sket...

aa..ko belajar tau..

~_^

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin