TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

2009-03-09

Cerita Minggu Lalu...

Salam Maulidur Rasul...selamat pagi dan salam kedamaian :)

Yup! tajuk cerita aku betul, aku mau cerita pasal trip pi seberang (semenanjung) ari tu... adei, bukan cuti2 Malaysia , tapi berkursus daa.. Last time yang aku pi KL rasanya 2 tahun yang lepas. Ya laaa... budget terhad... aku menginap di Hotel Singgahsana ,Petaling Jaya, dekat jak ngan tempat berkursus , Bangunan Persekutuan Petaling Jaya...



Perjalanan aku ringkas jak ari tu , pi KKIA ( trimas to Mr Awang - dia ngantar aku pi airport). Untuk pengetahuan yang tak tau, Airport Kota Kinabalu Terminal 1 dah berubah wajah... santik! Lepas tu proses besak la, nek kapal terbang ke KLIA. Aku minta duk dekat tingkap agar dapat melihat keindahan alam la kunun... Makan ada disediakan, nasi ngan ayam masak kurma ...nyum nyum... 

Sampai jak KLIA , aku secara solonya trus nek KLIA Express yang akan brenti di KL Sentral. Di KL Sentral , aku terus pi carik kedai buku... hahaha... yalah, kan sini murah sikit... banyak gak buku aku beli. selepas tu direct ke Hotel dengan menaiki LRT ke Taman Jaya, ala yang dekat Amcorp Mall , Petaling Jaya tu... jalan kaki sket, sampailah ke hotel...


Sampai hotel , check in , pi bilik, trus streka semua baju , supaya tidaklah kelam kabut mau men streka hari2 sebelum pi kursus... lepas streka trus pi Amcorp Mall , jalan - jalan cari makan ..hehehe. Aku pi sana dengan brader Manggai dari Bintulu. Kitaorang makan di sebuah kedai makan di tingka bawah, aku lupa plak apa nama kedai tu...adei...

fuh , itulah secara ringkas kejadian hari pertama... ahaks, mcam straight btul cerita aku neh. hahaha.... ada keja lain mau bagi siap...

7 KomeN pada :“ Cerita Minggu Lalu... ”

wah...cantik oh tu gambar ko snap dari dlm kapal tu. sia pun lama dah tidak pi mansau2 sana semenanjung. It was like 8 years ago. mesti KL skrg berwajah baru. huhu. thanks for sharing tompinai.

oit budak hutan.. apsal xsinggah masjid jamek je, novel alaf21 bleh dpt diskaun 20%.. haha..

Ok...ada dtg KL rupanya... ;-)

lohhh...sampai dah ke amcorp ghuper nyer.. naper x kasi tau...bule kiter blanja :D

Minsulod~Ya bah, sudah tukar2 wajah, terbayang juga sia time tu, kalau kk jadi begitu...erk,dipenuhi pelbagai etnik dari yang datang halal dan datang haram... atukui!

Akim~ada singgah :)tak jumpa pun kedai buku...

Cath.J~ya bah... bukan jalan2..kursus sija :)

GC~hehehe...maybe next time kak GC, malu bah sia... hehehe

kalau kat amcorp tuh ada kedai nama seri melaka rasanya. cendol dia sedap. hehe :0

KNizam- huhuhu..len kali dakutan singgah sana plak yeak..cendol tu...nyum nyum

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin