TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

2008-12-29

Hujung Minggu Sebelum Tahun BAru


Pernah atau tidak kamurang rasa mau ada tu teknik bayangan berganda Son Goku atau hikmat Kage Bunshin no Jutsu si Naruto ? ala... yang supaya dapat kasi ada 'klon' untuk diri kita sendiri tu ...hehehe...  kadangkala ada satu time tu bila kita berada dalam keadaan yang memerlukan kita berada pada dua atau banyak tempat yang berbeza pada satu masa yang sama...Jemputan - jemputan kawan , program program yang telah diatur serta aktiviti keluarga dan perancangan peribadi... fuh, kalau ngam ngam semua kena pada satu masa..payah jugak tu mau kasi excuse... kalau ada yang faham bagus...kalau tak... sure durang ingat kita lupa kawan or tak bertangunggjawab... hmm... 


Memang HARD ntuk senangkan hati semua urang... Anyway , seawal pagi sabtu hari tu , aku dah ke RTM Sabah untuk sesi rakaman Drama Radio Khas sempena Tahun baru 2009.Kalau kamurang rajin mau dengar , bulih lah dengar SABAH FM - Bagus bah ! pada 1hb Januari 2009 pada pukul 2 petang... atukui , macam ada kureng plak lakonan aku ari tu... Sesi rakaman bermula pada 10 pagi. Rakaman mengambil masa 2 jam lebih. Sebab termasuk sesi menunggu kehadiran dan sesi latihan ringkas ( amek mood ).
Apa yang aku terlepas ? ikut trip bersama saudara - mara yang datang dari FELDA Sahabat ( Lahad Datu ) dan Nenek dan Bungsu n Maksu ( Jaya Bakti ) ntuk lawatan ke Kuala Penyu.Ramai - ramai tu..best nya..tapi aku ada komitmen...hmmmmmmm ( ahaks..panjang sudah hmmm neh) 
Rakaman habis jam 12 lebih lebih. Sepatutnya aku berjumpa dengan Encik Ramlee Awang Murshid - Penulis Novel Thriller No.1 Malaysia, pada pukul 12 di 1Borneo. Aku bergegas ntuk kesana. Eh, kamurang tia tau sepa dia ? adedei... kamurang mengkali bulum pernah baca novel beliau , Trilogi Tombiruo , Trilogi Bagaikan Puteri , Ungu Karmila , ADAM , Pei Pan... dan banyak lagi.Kalau mau tau, bleh tengok dengan lebih lanjut lagi di www.kelabram.com . Terima kasih pada kak Effa yang turut ada disana utk bertemu RAM. Pertemuan berlangsung selama 2 jam gak di New York ( tempat makan di 1Borneo)

Aku minta maaf pada kengkawan yang ada menunggu ntuk bertemu RAM. Kekhilafan itu dari aku...

Sepanjang pertemuan , aku banyak mendapat idea dan ilmu dari dia. RAM banyak berkongsi tentang pengalaman serta visi beliau. Aku kena berguru dengan dia ni...Sifu !



pertemuan pada kali itu jugak turut disertai oleh Jessie Mojuru
juga seorang penulis Novel yang berasal dari Sabah
urang Kota Marudu bah dia neh...




Selepas pertemuan aku bergegas ntuk ke KPenyu , dan dalam perjalanan aku terima SMS yang famili aku pun dah nak berangkat dari sana...ayaks... aku lambat! So dalam perjalanan tanya plak kawan c Joy tentang majlis kahwin c Patrick yang sepatutnya aku kena ada di sana dalam jam 1 ptg ( majlis mula ). C joy pun dah balik. ayaks skali lagi... aku lambat! Aku mau meneruskan perjalanan, tapi sebelum sampai mata aku dah berpinar2 dan mengantuks teramat ( malam sebelumnya jalan2 dengan famili sampai lewat malam ). Aku amek keputusan ntuk merehatkan diri.
Keesokan harinya , ada lagi majlis kahwin member c Adnan ngan Noordiana , member skolah waktu di SMAKK dan TEKNIK dulu... fuh...sekali lagi ada program lain plak , aku dah terskip aktiviti ngan famili so aku pilih untuk stick ngan aktiviti famili... maaf kengkawan...Majlis bercukur anak Kakak sepupu aku diadakan pada hari tu... 





aaaa.... panjang plak tulisan aku pada kali ni... bukan untuk membela diri...
tetapi sebagai catatan aku sendiri... dan untuk sesiapa yang mahu tahu...
Selamat Pengantin Baru pada semua ! Semoga berbahagia dan sejahtera hendaknya...

FAMILY FIRST ( bukan May First aaa )


bak kata pepatah..mau di kacau di atas... yang dibawah mengigit pula... 
hehehe..ngam kah tu...

14 KomeN pada :“ Hujung Minggu Sebelum Tahun BAru ”

ape kejadah kuceng itam tu?nak wat aksi lucah naa?muahaha

:) great post.. :)byk perjumpaa2 ko ni remy :) hmmm mesti bz cikit la tu kan..? :) nice one.. remy :)

Selamat Tahun Baru 2009! Moga lebih sukses...di tahun baru

LIZz~ hahaha, kucheng ita mtu nak ngaco hamster dakutan yang kat atas, tapi dia kali lupa ekornya bejuntai ke bawah, hamster kat bawa hapa lagik..get ekor dia...hehehe...

BecK~ Boleh lah... besak aa tu... tenkiu beck

GregChai~ Happy New Year Mr Greg ... ahaks, kat blog ongkol Greg pun ada meooow... kiut owh...

Sogoh~ makaseh...selamat tahun baru :)..moga sukses gak

wah seronoknye gather...seronok gak tgk pic..lalalaaa

budak hutan??
huh??

bro...
domain dah ada...
bila mau pindah ke wordpress??
ngeee

salam kenal ya

may first...january first....tutttt...terrorist win...huhuhu....

wei, kucing ko ngn tuan die same je perangai naa?nak ngaco org aje.wakakakak!!

*eh, rindu plak aku kat ko. camner ni?wahahaha

Neo~ hehehe...best kan kumpul reramai.. sikit jak pic kat sini...kat blog family lagi byk..hahaha

Loque~ takpelah... kat sini best...ahaks

Lanx~ taking Fire need Assistance ! oit..praktis dulu... bagitau si Adi

Lizz~ tapi sayangnya kucheng itma itu telah menghilangkan diri dan tak kembali lagi.. ko yang amek ni kan LIZZ... huhuhu

LiLy~ Eppy New Year kak !

Minta mahap banyak2 sbb tidak dapat hadir bersama ke perjumpaan dengan saudara RAM. Apa boleh buat, ada komitmen lain yang terpaksa di dahulukan. :-( Insyaallah kita jumpa lain kali.

oittt...men game ah...p balik belajor..
itulah my dad cakap time kami kadapadan men game di siber... haha

Linda~ Ahaks... tak apa kak... Insya Allah di lain masa boleh bertemu gak.. :) ada hikmahnya tu...

Kengkaru Kong~ ehehehe...kendapatan lagi tu... kana tarik telinga ka kong?

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin