TERIMA KASIH
Untuk makluman anda blog budakhutan ini telah berpindah sepenuhnya ke
www.budakhutan.com
terima kasih di atas lawatan dan sokongan ~_^

cerita di budakhutan.com kat bawah

cerita di www.budakhutan.com

2008-11-22

Aku Dan Cendawan di Hari Sabtu

Apa yang aku buwat ari ni? hmm... melawat ke tapak penanaman dan kalau boleh aku cakap , kilang pembekal cendawan tiram kelabu. Projek lawatan suka suka ni pada mulanya akan disertai oleh beberapa orang , tapi last dan akhir minit terdapat perubahan so hanya aku dan sorang kawan seopes yang menjayakan diri untuk ke tempat tu...

Tempat kejadian ialah Kuala Penyu , rasanya sesiapa yang dah berjinak-jinak dan tahu apsal Tiram Kelabu di Sabah ni , mesti tau tentang tempat ni... fuh , dari KK kami pun berangkat ke Kuala Penyu. Objektif aku hari ni , hanyalah untuk tengok dengan mata kepala sendiri cendawan tiram kelabu neh , selalu tinguk di tenet saja... dan dengan tujuan lain ialah untuk mengetahui sedikit sebanyak mengenai industri yang tumbuh bak cendawan ni. Ya lah kan , sebelum mau menceburkan diri atau start something kena ada buat kajian dulu kan... hehehe


Lawatan berakhir dengan pantas dan ringkas...
Aku ada bawa balik satu pek , ntuk rujukan dan jadik kajian...

Info: di Sabah ni spesies cendawan yang popular ntuk diusahakan ialah Tiram Kelabu dan Shiitake... hmmm... Pertanian itu adalah perniagaan...

2 KomeN pada :“ Aku Dan Cendawan di Hari Sabtu ”

:) hehe ada laa ko tapau utk diri ko sndri remy..? :D ehhe.. siou aa.. lewat sa niari.. :) pa2 pun sweet dream! :)geram sa tinguk tu cendawan2... mcm sa mo petik2 suma.. lol

Ada satu saja sia dpat Beck.. hehehe. sadap bah ni cendawan . mau try try la ni kunu pelihara...manatau jadi or bermiant mo bikin ladang hahaha

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin